Etusivu / Yhteistyökumppanit

Yhteistyökumppanit

Löydä sopivin palveluntarjoaja

Meillä on koko maan kattava yhteistyökumppaniverkosto. Haluamme tarjota monipuolisesti latausratkaisuja. Verkostomme avulla takaamme paikallisen ja laadukkaan palvelun.

Näet jokaisen yhteistyökumppanin alta heidän toimialueensa ja linkin, jonka takaa löydät lisätietoja yhteistyökumppanin latausratkaisupalveluista.

Toimialue: Keski-Suomi

Toimialue: Koko Suomi

Toimialue: Koko Suomi

Toimialue: Etelä-Suomi

Toimialue: Varsinais-Suomi

Toimialue: Koko Suomi

Toimialue: Etelä-Suomi

Toimialue: Koko Suomi

Toimialue: Pääkaupunkiseutu sekä Tampereen ja Oulun talousalueet

Toimialue: Etelä-Suomi

Toimialue: Etelä-Suomi

Toimialue: Pohjois-Pohjanmaan ja Lapin alueet

Toimialue: Varsinais-Suomi

Toimialue: Pirkanmaa

Toimialue: Uusimaa, Päijät-Häme ja läntiset osat Kymenlaaksosta

Toimialue: Uusimaa ja Varsinais-Suomi

Älykästä latausta ympäri Suomen

As Oy Taavinmaja

Remontin yhteydessä kaikki kerralla kuntoon. Kohteessa päätettiin toteuttaa kaikki tolpat älyllä, mutta asukkaalle tarjottiin mahdollisuus tilata 22 kW latauslaite autopaikalleen. Yli 60% asukkaista päätyi nopeampaan tolppaan. Jokaisesta tolpasta löytyy kuitenkin myös sukopistoke autonlämmitystä ja imurointia varten.

Valtatie 30

Valtatie 30 on tamperelainen toimistorakennus. Toimistotalon pysäköintiluvat hoidetaan eParkingin kautta ja lisäksi kohteessa on yhteensä 106 eTolppaa, joita voi käyttää sekä lämmitykseen että lataukseen. Lisäksi kohteeseen on asennettu julkinen latauspiste, joka osaltaan tuo tuottoja kiinteistölle.

Puustellinkallion Pysäköinti Oy

Parkkihalli niin kuin kuuluu. Puustellinkallion pysäköinti on asukaspysäköintihalli Leppävaarassa. Kohteessa sallitaan myös vieraspysäköinti. Kaikki parkkihallin paikat on varustettu lämmitys- ja latausratkaisuilla nopeimpien tolppien ollessa 22 kW. Hallin sisäänajo ja laskutus tapahtuu eParking-sovelluksella ja kameratunnistuksella.

Usein kysyttyä

Tästä löydät listattuna muutamia yleisimmin kysyttyjä kysymyksiä vastauksineen. Mikäli mielessäsi on kysymys, johon listalta ei löydy vastausta, ota rohkeasti yhteyttä asiantuntijoihimme!

Tutustu myös suunnittelijoille suunnattuun pakettiin. Autamme mielellämme suunnittelussa!

Kyllä voi. 3,6 kW supersuko-rasiamme on kehitetty sekä lämmittämiseen että lataamiseen. Lisäksi tehokkaampia Type2-latureitamme voi hankkia myös suko-pistokkeellisina, jolloin näistä latauslaitteistakin löytyy molemmat vaihtoehdot. Kaikista Type2-mallisista latureista ei silti voi lämmittää, joten otathan tämän huomioon valitessasi tolpan mallia!

Suko-rasiakin riittää useimmille käyttäjille, jos pysäköinti kestää esimerkiksi yön yli. Suomalainen autoilija ajaa keskimäärin 50 kilometriä päivän aikana ja tämän määrän saa helposti ladattua suko-rasiasta. Yön aikana suko-pistorasiasta pystyy lataamaan noin 150 kilometriä lisää toimintamatkaa. Lisäksi sähköautoilu eroaa polttomoottoriautoilusta siinä, että autoa "tankataan" käytännössä aina kun se ei ole liikkeessä. Lisäksi suuri osa autoista, esimerkiksi suurin osa hybrideistä, käyttää lataukseensa ainoastaan yksivaiheista sähköä. Tällöin tehokkaammasta kolmivaihelaturista ei välttämättä edes olisi hyötyä, sillä auto ei sitä pystyisi hyödyntämään.

Suko-tolppien kanssa ei täysin välttämättä, mutta ilman palvelua älytolpat toimivat vain 2 tuntia kerrallaan painamalla tolpan napista. eParking-järjestelmän käyttö on suositeltua sekä helppokäyttöisyyden että kulutuksen mittaamisen ja laskutuksen kätevyyden vuoksi. Type2-malliset latausasemat eivät toimi ilman taustapalvelua. Operointipalvelu hankintaan kohteen kaikille eTolpille ja palvelun hankinnan tekee kiinteistö.

Sopimus tehdään kiinteistön (esim. taloyhtiön) ja operoijan (IGL) välillä.

eTolpat sopivat hyvin monenlaiseen ympäristöön. Eniten niitä on paikoissa, joissa auto muutenkin seisoo pysäköitynä lyhyen tai pidemmän aikaa. Laitteita löytyy aina taloyhtiöistä yritysten parkkipaikoille ja parkkihalleista liityntäpysäköinteihin. Katso tästä muutamia referenssejä.

Latauspisteitä ohjataan eParking-palvelussa, jota voi käyttää mobiilisovelluksella tai selaimessa.

Voit rekisteröityä palveluun myös tietokoneen kautta. Maksuvälineiksi käyvät pankkikortti, verkkopankki sekä esimerkiksi Mobile Pay. Suko-tolppia voi käyttää myös tolpasta painamalla, mikäli kiinteistö sallii manuaalisen käytön.

eTolppa mittaa kulutuksen pistorasiakohtaisesti. Kulutustieto toimitetaan eParking-pilvipalveluun aina session jälkeen. Tieto liikkuu tolpasta pilveen langattomasti yhteyslaite Xodemin kautta. Xodemille tulee asentaa netti, SIM-kortti tai ethernet-kaapelointi. Yksi verkkoyhteys voi palvella jopa satoja tolppia. Lue lisää teknologiasta suunnitteluohjeestamme.

eTolppa-järjestelmässä on sisäänrakennettu kuormanhallinta. Valvomme kuormaa monitasoisesti ja tarkkailemme kulutusta aina yksittäisestä pistorasiasta jopa koko kiinteistöön. eTolppa-järjestelmä pystytään lähes aina asentamaan olemassa olevaan kaapelointiin. Lue lisää blogista.

Järjestelmän asennuksessa on aloituskuluja, jotka liittyvät asennukseen, laiteinvestointiin ja käyttöönottoon. Aloituskustannukset riippuvat kohteen asennuksen vaikeudesta, olemassa olevasta infrasta ja halutusta lataustehosta. Katso esimerkkejä toteutuksista:

eParking-järjestelmän käytössä on lisäksi juoksevia kuluja, jotka hinnoitellaan pistokemäärän ja palvelutason mukaisesti. Lisäksi operaattori veloittaa mahdollisen SIM-kortin kulut. Kuukausikustannukset ovat luokkaa 1-5 euroa per pistoke.

Sen päättää kiinteistö, sähkön hinnan lisäksi voidaan hinnoitella kiinteä sessio- tai kuukausipohjainen maksu. Lisäksi lataaja ja lämmittäjä voivat maksaa sähköstä eri hinnoittelun perusteella. Lue tästä blogi.

Sen päättää kiinteistö, eTolppa voidaan konfiguroida niin, että lämmitys on ilmaista, mutta toimii vain jos on pakkasta. Sen sijaan latauksen saa päälle aina. Lue tästä blogi.

Ota yhteyttä

Monipuolisesta valikoimastamme löydät älykkäät ratkaisut auton lämmitykseen ja sähköauton lataukseen.

Antti Hiekkanen

COO

+358 40 820 8840

antti.hiekkanen@igl.fi