ETÄOHJATTAVA
ÄLYTOLPPA

Myös hybridi- ja
sähköautojen lataukseen
(myös Type2 latauspisteet)

EKOLOGINEN
VALINTA

Säästää energiaa
ja ympäristöä

ÄLYKÄS JA
HELPPO KÄYTTÄÄ

Etäohjattava,
lataa silloin kun haluat


VÄHENTÄÄ
KUSTANNNUKSIA

Minimoi käyttö- ja
huoltokustannuksia

REILU LASKUTUS
JA REAALIAIKAINEN
SEURANTA

Veloitus toteutuneen käytön
mukaan

LUOTETTAVA
JA PITKÄIKÄINEN

100 % kotimainen valmistus
ja kattava huoltoverkosto




eTolppa – Aina lämmin ja ladattu auto!

eTolppa on älykäs piharasioiden etäohjausjärjestelmä, joka takaa autoilijoiden tasapuolisen kohtelun sekä vähentää lämmityspaikkojen hallinnollisia kustannuksia esimerkiksi taloyhtiöissä ja työsuhdepysäköinnissä. Se mittaa ja rekisteröi käytetyn sähkönkulutuksen piharasia- ja käyttäjäkohtaisesti.

Asiakastiliin rekisteröity käyttäjä voi vapaasti pysäköidä mille tahansa tolppapaikalle ja käynnistää lämmityksen tai sähköauton latauksen mobiilisovelluksella. Tolpan antamaa tehoa voidaan porrastaa esimerkiksi kk-maksun mukaan.

Pohjoisiin sääoloihin suunniteltu eTolppa on helppo asentaa nykyisten rasioiden tilalle. Kotimainen tuote on pitkäikäinen ja lähes huoltovapaa.

eTolppa

Piharasioiden etäohjausjärjestelmä
alk. 30 €/kk
per parkkialue
Tarkemmat tiedot

Sähköautot

eTolpissa käytämme IEC:n standardin 60884-1 schukopistorasioita, super-schuko/high load profile plugs. Uusi pistoketyyppi tuo helpotusta myös sähköautojen lataukseen, sillä tavallinen schuko-pistoke sopii suoraan uuteen pistorasiaan ja sen vahvistettu rakenne mahdollistaa nykyistä suuremman kuormituksen.

Siinä missä nykyisten sukojen (CEE 7/7) lämpeneminen on testattu ja standardisoitu kestämään kahdeksan tunnin jatkuvaa kuormitusta ja tunnin hetkellistä kuormitusta 22 ampeerin virralla, super-schuko kestää jatkuvaa 16 ampeerin kuormitusta ja viiden tunnin kuormitusta 26 ampeerin virralla.

Tämä mahdollistaisi teoriassa sähköautojen nykyistä tehokkaamman latauksen tavallisesta pistorasiasta, mutta alkuvaiheessa tässä ongelmaksi saattaa muodostua monien nykyisten sähköautojen tapa rajoittaa tavallisesta pistorasiasta otettavan virran määrää. Osa autoista rajoittaa tavallisesta pistorasiasta otettavan virran määrän nykyisin kahdeksaan - kolmeentoista ampeeriin.